Kozmetik Sorunlar - Saç Dökülmesi

Saç dökülmesi, bir çok kişide problem olan bir şikayettir. Problemin saç dökülmesinde bir artış mı, yoksa saçlarda seyrelme veya kelleşme mi olduğu muhakkak belirlenmelidir. Saç dökülmesi en çok taranma ve yıkanma esnasında belirginleşir.Saç dökülmesi, bir çok kişide problem olan bir şikayettir. Problemin saç dökülmesinde bir artış mı, yoksa saçlarda seyrelme veya kelleşme mi olduğu muhakkak belirlenmelidir. Saç dökülmesi en çok taranma ve yıkanma esnasında belirginleşir.

Normalde saçlarımız ne kadar dökülür?
Günde 100 kadar, yıkama sonrasında ise 200'e yakın saçın dökülmesi normaldir. Bu sayının üzerindeki dökülmeler normal değildir ve bir dermatoloji uzmanı tarafından değerlendirilmesi gerekir.

Hangi tip saç dökülmeleri olağandır ve tedavi gerektirmez?
Doğum, ateş, ağır hastalık, yaralanma ve cerrahi girişimlerden 2-3 ay sonra saçlarda dökülme görülebilir. Bazen de guatr, kanser tedavisinde kullanılan ilaçlar ve A vitamini dökülmeye neden olabilir. Bu tarz dökülmelerde saçlı deri normaldir. Tedavi gerekmez, saçlar genellikle kendiliğinden gelir.

İç hastalıklarına bağlı gelişen dökülmeler nelerdir?
Demir eksikliğine bağlı kansızlık, guatr gibi hastalıklarda saçlar dökülebilir. Bu durumda dökülmenin durması için altta yatan hastalığın tedavi edilmesi gerekir.

Saçkıran nasıl bir saç dökülmesidir?
Halk arasında saçkıran olarak bilinen, alopesi areata hastalığında ise sınırları belirgin, bozuk para şeklinde, saçların tamamıyla döküldüğü alanlar vardır.

Erkek tipi saç dökülmesi nedir?
Erkek tipi saç dökülmesi, sıklıkla erkeklerde görülen, fakat son yıllarda kadınlarda da sık görülmeye başlayan, şakak ve tepedeki saçların seyreldiği veya tamamen döküldüğü bir hastalıktır. Bu tip dökülme erkeklerde daha fazla görüldüğü için, erkek tipi saç dökülmesi veya kalıtsal saç dökülmesi olarak bilinir.

Erkeklerde bu tip saç dökülmesi şakak ve tepe bölgesinde görülür. Kadınlarda ise saçlı derinin üst bölümündeki saçlarda seyrelme görülür. Saçların seyreldiği bu alanların kenarlarında olgunlaşmamış ince, kısa, uca doğru giderek incelen saçlar bulunur.

Saç dökülmesinin tedavisi için tıklayınız.

Geri Dön